سلينا غوميز تضيف وشماً جديداً على جسدها.. هذا معناه

تم النشر: تم التحديث:
SELENA GOMEZ
LOS ANGELES, CA - NOVEMBER 20: Actress/singer Selena Gomez arrives at the 2016 American Music Awards at Microsoft Theater on November 20, 2016 in Los Angeles, California. (Photo by Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic) | Axelle/Bauer-Griffin via Getty Images

يبدو أن النجمة سلينا غوميز منخرطة، بشكل كبير، في قضية سلسلة "13 Reasons Why" التي تُعرض على Netflix، والتي تتحدث عن العنف المدرسي.



السلسلة تحكي قصة "هنا باكر"، وهي مراهقة تدرس بالمدرسة الثانوية، والتي ستنتحر فيما بعد.



ومن الواضح أن الأمر، بالنسبة لسلينا، تجاوز كونه مجرد سلسلة تنتجها؛ إذ قررت أن تتبنى القضية. ووشمت سلينا على يدها "نقطة فاصلة"، وهي علامة على رفض العنف المدرسي.

ليست منتجة السلسلة فقط من قررت وضع الوشم على يدها؛ بل حتى إن بطلي المسلسل آليشا باو وتومي دورفمان وضعا الوشم ونشرا صورة عبر حسابهما على إنستغرام.



وكتبت بطلة المسلسل في تعليق على الصورة: " قررت أنا وتومي وسلينا أن نضع اليوم وشم نقطة فاصلة، حتى نعطي الأمل لكل من يتعرض للاكتئاب ويفكر في الانتحار". وتابعت في التدوينة ذاتها: "هذه العلامة تعني التوقف عن التفكير في فكرة والانتقال إلى واحدة غيرها. فبدل النقطة، الكاتب يستعمل نقطة فاصلة حتى يكمل الجملة نفسها، هذا يعني أن هذا فصل جديد من حياتها وليست نهايتها".


Today was a magical day. Another day to be grateful to be alive. Alisha, Selena, and I went together to get ; tattoos. The ; symbol stands for an end of one thought and a beginning of another. Instead of a period, authors use the semicolon to continue a sentence. For us, it means a beginning of another chapter in life, in lieu of ending your life. I struggled with addiction and depression issues through high school and early college. I reached out and asked for help. At the time, I thought my life was over, I thought I'd never live past the age of 21. Today I'm grateful to be alive, in this new chapter of life in recovery, standing with my colleagues and friends, making art that helps other people. If you're struggling, if you feel suicidal, I urge you to click the link in my bio. Ask for help. Start a new chapter with the support of others. 🌧⛅️🌤☀️and RIP Amy Bleul, who started the semicolon movement.

A post shared by TOMMY DORFMAN (@tommy.dorfman) on